Güvenli Çıkış
Video'lu Dersler

Çok Yakında Sitemizde
Sizlerle olacak
Üyelik İşlemleri

Üye Olmak İstiyorum
Şifremi Unuttum
İletişim

Görüş Bildir
İletişim Bilgileri
Güncel Haberler

Briç Dünyasından
Türkiye Gündemi
  İyi bric oynamak için prensip ve tavsiyeler

 

 

                    İYİ BRİC OYNAMAK İÇİN PRENSİP VE TAVSİYELER

 

 

                    iyi bir bric oyuncusu zaman içinde bir çok prensibi öğrenir ve uygular. Pratikten gelen birikimlerini de oyunda         

          kullanır. Bunlar bricin can alıcı noktalarıdır. İşte bunlardan bazıları;

                                                      

                    1- Zayıf açış yapan ( 2laugh, 2smiley , 2sad veya baraj açışları ) ortağı soru sormadıkça bir daha konuşmaz.

                    2- Zayıf minör açışı yapanda 4 lü majör olamaz. Zayıf 2 majör açanda diğer majör 4 lü olamaz.

                    3- Koz fiti varken ceza pası geçilmez.

                    4- 4-4 koz çoğu zaman en iyi kozdur.

                    5- Şlem için cesur, grandşlem için korkak olun. Kozun 3 baş onörü,tüm aslar,ve yan renkkapalı olmadıkça  

                         grandşlem oynamayın.

                    6- Sadece 8 kozla 10 lövelik baraj yapmayın.

                    7- Overcal yaparken sanzatu demesi gereken el kontur atmaz.

                    8- Rakibin konuşmadığı renkten korkut sanzatudan vaz geçmeyin. Ya çıkmazlar, ya ortak kesiyordur, ya çıkıp

                         devam etmezler yada bloke olur.

                    9- Ortak bir renkten keser sorarsa yarım keserle var deyin.

                   10- Rakibin kaçarak geldiği her renge kontur atmayın.

                   11- Rakibin direkt fiti varsa 2 seviyesinde oynatmamaya çalışın.

                   12- Part-skorun iyisi için fazla araştırmacı olmayın.

                   13- Naturel sanzatulara konturu ceza oynayın.

                   14- Dengesiz iken cesur ol, dengeli iken puan çalma.

                   15- Koz oyunlarında yer güçlü değilken As altından atak yapma.

                   16- Negatif konturunuzu ortak cezaya çevirirse koz atak et. 1Majör kontur pas pas sekansında koz atak emirdir.

                   17- rakibin direkt fitini ve başka bir yan rengi olmadığını biliyorsan koz atak et.

                   18- Rakibin koz fiti yoksa koz atak etmemeye çalış.

                   19- Rakibin koz fiti varken ortak baraj yapıyorsa koz atak edilebilir.

                   20- Rakip ikinci rengine oynuyorsa koz atak iyidir.

                   21- Sanzatuya atak ederken uzun rengini çıkmaya özen göster.

                   22- Kozlarınız alıcı değilse tekli kartınızı çıkın.

                   23- şlem düşünürken bir renkten iki kaybetmemek için kontrol sor. Kontrollar tamam olmadıkça as sorma.

                   24- Rakip negatif konturu cezaya çevirdi ise kozdan kısalmaktan korkma, Başka renge kaçmaktan korkma.

                   25- Takım maçlarında fazla löve için çalış ama bu uğurda batma riskini göze alma.

                   26- Kontrolsuz 4 majöre geldiyseniz 4nt yu KC sorusu, 5X i ise X renginden kontrol sorusu oyna.

                   27- Kendin oynarkende, rakip oynarkende rakibin lövelerini say.

                   28- Eldeki bir kuş , çalılıktaki iki kuştan iyidir.

                   29- İki batma olasılığı varsa sorkontur atmayın.

                   30- Oyun ortasında bir renktek küçük dönmek o renkten onör vadeder.

                   31- Rakip kontrol sormadan şleme geldi ise en güçlü renginizden atak edin.

                   32- Alıcı kozla üste çakmayın.

                   33- Eller dengeli ise pasif defans yapın. ( Aldığınızı geri verin )

                   34- Rakipte sağlam uzun renk varsa riske girin.

                   35- Rakipte 4+4 koz varsa 3 lü kozu olan defanscının çakması kazandırmaz.

                   36- Atak renginin kimde kaç tane olduğunu bilmek, defanstakiler içinde, dekleran içinde öenemlidir.

                   37- Oyun sonunda ortak apel vermez. Rakip verir.

                   38- Büyük sana kalmıyorsa rakibin onörünü ezmekten zevk alma.

 

 

     Bir tutam tavsiye

 

      * Deklare bitti yer açıldı, yere bakıp hemen ortağın deklarelerini eleştirmeye başlamayın. İlla bir şey söyleyeceksiniz, ki, mecbur değilsiniz, verdiğiniz kartlar veya tercihleriniz için özür dileyin. Kağıtları yere şaklatmayın. Çok sık karşılaştığımız bir konu; kuzey körlere kontur atar, güney tutmaz konuşur. Ataktan sonra elinizi yere açarken RDV98 gibi körlerinizi yere kurşun gibi atmayın. Kartlarınızı yere sakince sererseniz de bunun etkisi daha az olmayacaktır. Akıllı bir dummy oyun sonrası kanuşmalarda kendini daha iyi anlatır.

 

    * Eğer deklarasyon sırasında bir renkte anlaşmışta sonra vaz geçerek sanzatu oynamaya karar vermişseniz ( Orn.8 kartlı bir majör ) kartları dizerken o rengi sağ başa koymayın. Turnuvanın o gerilimi içinde oynadığı kontratı şaşırmak rastlanmamış bir olay değildir ve cinayette sayılmaz.

 

     * Dummy iseniz oyun başlayınca sizin işiniz bitmiş olur. O bordun oynamasındaki sürüyeyi dinlenmek için kullanın. Oyunu dikkatle izlemek, ne verildi ne alındı kurcalamak, yalnızca sizi yormakla kalmaz, oynayanı baskı altında tutar.

 

     * Yerin yapacağı en kötü şey yüz ifadeleri veya çeşitli mimiklerle oyunu yönlendirmeye çalışmaktır.Oynayanların çoğu zaman zaman insanın sinirlerini test eden, garip bir oyun tarzı tuttururlar, hele de her hangi bir şekilde bir el görmüşseniz dayanmak iyice zorlaşır.Ama kendinizi zorlamak pahasına da olsa oturup tepkisiz kalmalısınız. Başınızı sallamak veya daha kötüsü soruşturmak '' ne kuçük karomu, eminmisin'' söylemleri veya duraksamak gibi olaylar çok yanlıştır ve yasaktır.

 

     * Enerjinizi koruyun, hayal kurun, hatta uyuklayın, bu elin nasıl oynanması gerektiğini düşünmeyin, siz sedece bir eli görüyorsunuz , ortağınız ise iki eli de görüyor onun daha iyi karar verme şansı sizden daha fazladır.

    

     * Atak yapıldı, ortak yeri inceliyor. Tabiki yerin ikilisini mi yoksa üçlüsünü mü vereyim diye düşünmüyor. fark yok deyip hemen kartı masaya sürmeyin. 1NT oynamak çoğu şlem ellerinden daha fazla düşünmeyi gerektirir. Atak rengi yerde tek bile olsa ortak işaret etmeden vermeyin. Ortak o renkten ne oynayacağını değil oyunu nasıl yapacağının planını yapıyor. Siz sadece ortağın imlemesini bekleyin.Ortakla bereber oyunu oynamaya kalkarsanız bu sizi çok fazla yorar.

 

     * Neden piki yerden almadın? Al, karo pasını yap, tutsada tutmasada evdesin. Bir kör lövesi yetiyor, Karo pası tutmazsa, Trefler 5-3 değilse ve kör as uzun treflerin yanındaysa zaten kurtuluşun yok. Bu tür konuşmalardan sonra ortak aptal durumuna düşmekten sıkkın, bir şeyler mırıldanıyor. ' öyle olduğuna emin değilim. Bir şeyler de açıklamaya çalışacak. Şimdi onun enerjisini de boşa harcıyorsunuz.

 

     * Analiz yapmayı seviyorsanız buna diyecek bir şey yok ama bu oyun sonunda yapılmalı.  Ortak oyuna başlamadan bir çok analiz yapar. Bu oyun skora nasıl etki edecek, bu oyun diğer masalarda ne oynanmıştır. sonuç o masalarda ne olmuştur. oyunu nasıl yaparım gibi bir çok şeye enerji harcayacaktır. Anında sorular sorarsanız ne der bilemem ama oyun sonunda sorarsanız, uzun bir tartışmaya gerek kalmadan, bir baş sallama , hafif bir gülümseme vb. gibi size düşüncelerini aktaracaktır.

 

     Bu yazılanları düşünün daha fazlasını da siz ilave edebilirsiniz eğer bu yazılanlar gibi olayları kafanızda çözüp uygulayabilirseniz iyi bir oyuncu olurmusunuz bilemem ama iyi bir dummy olacağınız kesin.

 

 

 

    

          

      

                                   

         


Facebook'ta Paylaş
16.10.2010

Bu Konu 852 Kere Okundu


Yorum Ekle
Ad Soyad  
Yorumunuz...  
  *Yorumunuz Onaylandıktan Sonra Görüntülenebilecektir....
 
 














Yorumlar...
Henüz Bir yorum Eklenmemiş

Powered BY Sercan Burak AĞIRR