Güvenli Çıkış
Video'lu Dersler

Çok Yakında Sitemizde
Sizlerle olacak
Üyelik İşlemleri

Üye Olmak İstiyorum
Şifremi Unuttum
İletişim

Görüş Bildir
İletişim Bilgileri
Güncel Haberler

Briç Dünyasından
Türkiye Gündemi
  Kompetisyon

                                          

 

 

               Kompetisyon

 

 

 

                  Kompetisyon olduğunda doğru karar verebilmek için şunlara bakıyoruz.

 

     a) Zon durumu : Zondayken üste konuşma oynama amaçlı olmalıdır. Zonda 1 batar, zonsuz iki batar göze alınabilir.

     b) Dağılım        : kararsızlık durumunda dengeli ellerle konuşmamak, dengesiz ellerle konuşmak ana prensip olmalıdır.

     c) Koz sayısı    : Hattımızdaki koz adedi kadar yükselmeliyiz.

     d) Önörler        : Aslar herkes için iyidir. Rualar kaçıyorsa iyi kaçmıyorsa kötü, Dam ve valeler elin değerini düşürür. Önemli olan puanlar değil puanların yerleridir. Onörler uzun renklerde ise değerli, kısa renklerde ise değersiz ( kimi zaman belirsiz) dir. Eliniz dengesiz ise cesur olun , Hem eliniz dengesiz hemde onörler uzun renklerde ise çok cesur olun. Eliniz dengeli ise korkak , Dengeli ellerde desteksiz resimler varsa çok korkak olun.

     e) Karar           : Bütün verileri değerlendirip karar verdikten sonra hemen eyleme geçmeyin, son olarak sonucu düşünün sonuçta nekadar kazanırım veya ne kadar kaybederim diye düşünün kararınız olumlu ise eyleme geçebilirsiniz.

 

     Özet :

 

     Kompetisyon için artılar                                                               Kompetisyon için eksiler

     * Hattımızda 9 koz                                                                       * 4 3 3 3 dağılım

     * Rakip rengin tek olması( özellikle kısa koz tarafında)            * 5 3 3 2 dağılım

     * Double fit                                                                                   * Rakibin renginden Dam ve vale

     * İki renkli eller ve onörler uzun renklerde                               * Misfit

     * Sekans renkler                                                                          * İçi boş kırık renkler

 

     Not: Elinizde artı değerler varsa toplam koz sayınızdan 1 löve yukarı çıkabilirsiniz. Elinizde eksi değerler varsa toplam löve sayınızı 1 löve aşağıya çekmelisiniz.

 

     Kompetisyonda sıçramasız yeni renkler NF'dir. Yeni renk reverse ise, sışrayarak söylenmişse veya önce kontur atıp sonra söylenmişse forsing, cue-bid tutuş ve forsingdir

     İyi karar vermenin yolu disiplinli araya giriştir. ortağın hangi şartlarda ne ile araya girdiğini iyi bilmek gerekir.

 

     Örnekler :

 

     Batı     Kuzey     Doğu      Güney

     3smiley       3sad         4smiley           sad D105            Onlar 4smiley yapabilir, biz 4sad yapabiliriz. Üstelik onlar 5smiley diyebilir.

                                             smiley 5                   Bu yüzden 4sad demek gerekir.

                                             laugh 9742

                                             wink DV643          

 

     3wink      3sad         5wink            sad A9                 Bu elle pas demek gerekir. çünkü ortakta kısa trefl var. Sırası gelince ortak ya

                                             smiley R10985         kontr atacak ya da konuşacaktır.her ikiside işimize gelir. Eğer biz kontr atarsak

                                             laugh 963               ortak her durumda konuşacaktır.

                                             wink RV3

 

     1sad         2smiley         2sad         4smiley

     4sad         5smiley         Pas       Pas

     ?

     Biz zonda, rakip zonsuz. Ortağın pasının ne manaya geldiğini bilmek şarttır. Bu sekansta söylediğimiz 4sad in kuvvet belirttiği düşünülemez. Bu yüzden elin kime ait olduğuna ortak karar veremez. Dolayısıyla ortağın pası forsing olamaz. Kontr atsaydı ceza olacaktı.

 

     1sad        2smiley         2sad         3smiley

 

     Şeklinde gelişen bir deklarasyonda konuşma alanına sahibiz. kontr atarak zopna davet edebiliriz. 4wink / 4laugh diyerek güç gösterebiliriz ama burada 4sad herşey olabilir.

 

   Forsing pas : Forsing sekansta olup olmadığımızı bilmek son derece önemlidir. Bu kararı verirken zon durumunun bir önemi yoktur. Eğer forsing sekansta ise pas demek söyleyecek bir şeyim yok demektir.

    

     Cevapçının tutuşları

 

     1sad     2wink     2sad        ► Basit tutuş

                             3sad           ► 4'lü fit 11-12 HCP

                             3wink           ► 4'lü fit 13+ HCP

                             dbl/3sad    ► 3'lü fit 11-12 HCP

                             dbl/4sad    ► 3 lü fit 13-15 HCP           

 

 

      1sad      dbl      2SA                          ► 4'lü fit Davet +

                           3sad                            ► Blokatif

                           rdbl/fit                     ► 3'lü fit Davet+

                           sıçramalı yeni renk► 5+iyi renk ve 4+sad  Davet+    

 

     Kompetitif sekanslarda, yeni renk seviye yükselniş olsa bile 10 HCP den az olabilir.Ama renk 6'lı olması şarttır. Rakip rengin tek olmasıda çok önemlidir.

 

     Açanın tutuşları:

 

     1sad      2wink      2smiley      Pas                                  1sad      2wink      2smiley      Pas

     3smiley ► NF                                                          2NT ► F1 ama 3smiley e pas geçilebilir.

 

 

     1laugh      1smiley      1sad (5'li 2smiley

     2sad ► 3'lü fit veya kötü el 4'lü fit

     3sad ► 4'lü fit minimum

     3smiley ► 4'lü fit F1

     dbl ► 18-19 dengeli veya 3'lü fit 15-17 HCP

 

 

     1laugh      Pas      1smiley      1sad

     2sad ► Dengeli fit ( 18-19 HCP )

     3sad ► Keser sorar

 

 

     1wink/1laugh      1sad      dbl      Pas

     1NT           pas    3wink/laugh  ► Davet ( NT için keser olmayabilir )

 

 

     Kompetitif sekanslarda kontrun kullanımı ;

 

     * Önce T/O kontur atıp sonra konuşursanız F1 dir.

     * Bir rakip kendi rengini iki defa tekrarlarsa asla ceza konturu atılmaz, rakip çılgın değilse rengi iyidir.

     * Bir kontrun ceza konturu olduğu kesin olarak kararlaştırılmamışsa bütün kontrlar negatiftir. karşılaşan durumda ceza konturu ceza oynamanın daha iyi olduğu düşünülüyorsa, kontrun anlama daha sonra değiştirilebilir.

     * ortağın, T/O kontruna cevap verirken, ortağın rengini geçen bütün yeni renkler F1 dir. böyle bir renk söylediğimizde zon oynamak zorunda kalırsak, o rengi zon seviyesinde söylemek kötü el, zon seviyesinin altında söylemek iyi el gösterir.

 

     Kontrların köpetitif sekanslardaki anlamı ;

 

      1laugh      1sad      1NT      2sad

      dbl                                                           Kesin T/O . 3wink desek 5+/5 kompetitif olacaktı.

 

      1laugh      pas      1NT      2sad

       dbl                                                          T/O oynanmalı. Açana kısa pik gelme ihtimali, 4'lü sad gelme ihtimalinden fazla.

 

      1laugh      1sad      1NT      2sad

      pas     pas     dbl                                     Ceza ama 2 seviyesinde ceza atmak için kozdan 3 löve almak gerekir.

 

     1NT      pas      pas      2smiley

     pas       pas      dbl                                   T/O ama,sad R1086smileylaugh V85 wink D9753  böyle bir elle dbl değil 2sad denmeli. Nasılsa                                                                        transfer etmediğimiz için ortak pikin bizde 5'li olmadığını biliyor.

 

     1NT      pas      2laugh      pas

     2smiley        dbl                                              Köre T/O . Tabiki güçlü bir el

 

     1laugh      pas      1smiley      pas

     2smiley      dbl                                                Köre göre T/O ve iyi el

 

     1laugh      pas      1sad      pas

     1NT    dbl                                                Pike göre T/O

 

     1wink      1sad      pas      Pas 

     dbl      2sad      dbl                                     Bir renge önce pas geçip sonra dbl cezadır.

 

     1wink      pas      1sad      2wink ( Diğer renkler )

     dbl ► Fit kontru

     2laugh ► 4'lü sad karoda As veya Rua, iyi el

     3laugh ► 4'lü sad kör kontrol yok, kısa karo, iyi el

     4laugh ► 4'lü sad karo kısa, az puan

 

     Fit kontru oynanmalıdır ama her elle fit kontru oynamak zararlıdır. Fit kontrunun yararlı olması için minimum 14 HCP ve debgesiz el olmalıdır.

 

     1sad      pas      1NT      2X

     pas     pas      dbl  T/O

                              2NT Natürel 11-12 HCP( 1NT forsing ise )

 

     1wink      1laugh      pas      1sad

     1NT    pas     2wink ► Natürel

                          2laugh ►maximum pas 4'lü smiley

                          2smiley ►Zayıf körler

 

     1wink      1sad      dbl      pas

     2NT ► 15-17 HCP kör kısa, 18-19 debgeli ile 3NT denmeli

 

     Komik NT ile araya girilirse bütün yeni renkler natürel ve F1, dengeli el ve 8+ HCP ile dbl

 

    

               

                                                                              

    

    

 

 

  


Facebook'ta Paylaş
11.10.2010

Bu Konu 865 Kere Okundu


Yorum Ekle
Ad Soyad  
Yorumunuz...  
  *Yorumunuz Onaylandıktan Sonra Görüntülenebilecektir....
 
 














Yorumlar...
Henüz Bir yorum Eklenmemiş

Powered BY Sercan Burak AĞIRR