Güvenli Çıkış
Video'lu Dersler

Çok Yakında Sitemizde
Sizlerle olacak
Üyelik İşlemleri

Üye Olmak İstiyorum
Şifremi Unuttum
İletişim

Görüş Bildir
İletişim Bilgileri
Güncel Haberler

Briç Dünyasından
Türkiye Gündemi
  Multi iki karo açışı ve gelişimi

 

 

 

             Multi iki karo açışı ve gelişimi

 

          İçerdiği eller ;

 

             a) 6 kart majör 6-10 HCP

             b) Tek renkli güçlü, dengesiz el

             c) 4 4 4 1 dağılım 20-24 HCP olan eller

 

          2laugh          ⇒          2smiley  Renk kör ise pas geç , pik ise düzelt.

                                     2sad  Renk pik ise pas geç, kör ise 4 kör oynayabiliriz.

                                     2SA Forsing  ( açıcıdan tarif ister )

                                     3wink  SO ( isteyen 1 tur forsing oynayanlar var )

                                     3laugh  SO ( isteyen 1 tur forsing oynayanlar var )

                                     3smiley  Her iki majörede fiti olan baraj yapma önerisi

                                     4wink  Rengini bana transfer et

                                     4laugh  Rengini söyle

                                     4smiley  SO  ( Pas geç veya düzelt oynanabilir )

                                     4sad  SO

 

          Bir majör renge dayalı zayıf açışta renk kalitesi ne olmalı ?

          Eğer disiplinli açışlar yapıyorsak, renkte ARDV10 dan üçü veya ARD dan ikisi olmalıdır. Aryıca ARD dan ikisi varken bu iki onörün altında 10-8 veya 9-7 gibi markalarla destekli olması yararlıdır.

          Elin gücünü belirlemek için bir yöntem var mı ?

         Sayılarla briç kuralı: Elinizdeki renk adedini renkteki onör sayısı ile ( ARD ) topladığınızda 8 oluyorsa oyunu 2 seviyesinde açabilirsiniz.. Üstte büyük onör varsa RV9865 gibi Valeyide onör olarak sayabilirsiniz, Yoksa Valeyi saymayınız.

         Ortak zayıf 2 açtığında Hangi ellerle zon düşünmeliyiz.

         a) Ortağınıza tek kart ile destek verirken 16 , 2 kart destek verirken 15 , 3 kart desteğiniz varsa 14 HCP ile zon düşünebilirsiniz.

         b) Elinizdeki onör kart toplamı + ortağınıza destek verdiğiniz koz adedi =17+ ise zon ilan edebilirsiniz.

          Bu iki madde kararsız kaldığınızda size yardımcı olacak iki kuraldır. Kararsız değilseniz kararınızı uygulayınız. Her şey puan veya her şey kurallarla çözülmez. Mantık , yorum ve el değerlendirmesi daha önemlidir.

          Kart ededi her zaman 6 mı olmalıdır ?

          Eğer 2.1 durumunda iseniz ve 7 kartlı renginizle 3 seviyesinde oyun açmak sizi ürkütüyor ise o eller 2M açabilirsiniz. Kimi ellerde 5 kartla da zayıf iki açmak istiyorsanız en azından renginiz çok kaliteli olmalıdır. Her iki durumda da fatura size kesilecektir. 1 ve 2. pozisyonda disiplinli olunmalıdır. 3. pozisyonda daha serbes hareket edilebilir nede olsa ortak pastan geliyor sizi çok kötü yerlere götürme ihtimali azdır. 4. pozisyonda zaten zayıf açışlar 10-12 HCP içeriyor. Kararlarınız da zon durumuda göz önünde bulunmalıdır.

 

          2laugh          ⇒          2SA

          3wink          = Körler

          3laugh          = Pikler , dengeli dağılım , ⇒ ⇒ ⇒ 3smiley = Limit nedir ? ⇒ ⇒ ⇒ ⇒ 3sad = minimum ( Pas var )

          3sad          = Maximum açış, minör tek                                                       3SA = Maximum

          3SA        = Maximum açış majör tek

 

          2laugh          ⇒          2SA

          3wink          ⇒          3laugh  = Limit ve dağılım söyle

          3smiley          = Dengeli ⇒ ⇒ ⇒ 3sad = Limit söyle ⇒ ⇒ ⇒ ⇒ 3SA = Minimum

          3sad          = Maximum, minör tek                                  4wink  = Maximum

          3SA        = Maximum, majör tek

                                                                                                               

        

          2laugh          ⇒          2smiley

          2SA        =

          Bu 2SA yu ;

             a) 5 li majör içermeyen 20-21 HCP eller ( Bunlar stayman veya baron oynarlar  )

             b) Mutlaka bir 5 li renk içeren eller ( Bunlar 3wink ile 5 li rengi sorarlar )

             c) 4 lü veya 5 li majör içermeyen eller ( Bunlar minör suru sekansları kullanırlar )

             d) Tek renkli güçlü oynayanlar ( 3wink ile rengi sorarlar )

             3wink den sonra konuşmalar natürel devam eder.

 

 

          Bana en çok sorulan soru burada el ne kadar güçlü olmalı oluyor.Verdiğim cevap şu ;

 

          2 trefl neden açılır ?  2 dam testi pozitif olan eller 2wink açar . Yani ortakta rasgele 2 dam veya bir Rua varsa bir açışıma konuşamaz ama bu el bire bir konuşamayacak ortakla zon yapar diye düşünülen eller 2wink açar.

          1smiley     ⇒     1sad

          3smiley   

          Bu sekansta açan güçlüdür ama sekans forsing değil.Cevapçı cevabının alt limitinde ise pas diyebilir. İşte bu sekanstaki pası kaldıramayan el 2laugh açar. Özetle şöyle diyebiliriz.

          Bire bir konuşamayacak ortakla zon düşünen 2wink açar.

          Bir seviyesinde 1 defa konuşabilen ortakla ( 4-6 HCP ) zon düşünen oyuncu 2laugh açar.

 

 

          2laugh         ⇒          2smiley

          3X          = X renginin üstündeki renk tek. 4 4 4 1

 

          Multi 2 karo ile çıktığında 4 4 4 1 limiti 17-24 olarak belirtildi. Bu limit çok geniş bir limitti.cevapçı tek kartı okuyarak açana limit soruyordu. Açan 17-20 puan olan alt limit ile ilk step'i , 21-24 puan olan üst limit ile 2. step'i deklare ediyordu. İşte burada sıkıntı başlıyordu koz nasıl tesbit edilecek. Zaten 4 seviyesine gelindi. 4 majör denirse pas gelecek. peki x majör koz ilan edilip nasıl KC sorulacak . direk 4SA desek KC sorsak ne üzerinden olacak. Hep bir oyuncunun insiyatifi ile eylemler yapılır bazen iyi bazen kötü sonuçlar olur. Ve ortaklık tartışmaları her burada çıkar.Neden pas dedin ? zayıfım ne diyeyim? Ne üzerinden sordun vs vs. Öneri.

 

          Öncelikle 17-19 aralığında açışa katılmıyorum çünkü bu limitle zon ancak en az cevap puanı olan ortakla bir şeyler yapabilirim. O halde bu limitle cevap veren ortağa ihtiyacım varsa oyunu 1 seviyesinde açarım ve ortak cevap verirse uygun bir şekilde devam ederiz. Ortak cevap veremiyorsa zaten bizde zon olamaz.  En iyi deklarelerin 1 açışından sonra gelişeceğine inanıyorum. O halde 4 4 4 1 dağılım ile açış limitimiz 20-24 HCP olsun.

 

          2laugh          ⇒          2smiley

          3x           ⇒            ?

          Ortak 3 seviyesinde tekli kartının bir altını okuyarak 4 4 4 1 dağılım dösterdiğinde hangi koza oynamak istiyorsak onun bir altını okuyarak transfer yapıyoruz. Ortak transferi alınca;

          a) Pas geçiyoruz.

          b) Tranfer ettiğimiz rengin dışında bir renk okuyarak kontrol başlatıyoruz.

          c) Tekli kartı okuyarak ortaktan limit soruyoruz.

          d) 4SA ile transfer ettiğimiz rengin üzerinden KC soruyoruz.

 

 

          Daniel cue-bid ile şlem araştırması

 

     
     
     
     
  sad RV94   sad A54
  smileyAR108   smiley 975432
  smiley 5   laugh A754
  wink ARD5   wink 76
     
     
     
     

          2laugh          ⇒         2smiley

         3wink1        ⇒          3laugh2

         3SA3      ⇒          4wink4

         4SA5      ⇒          5wink6

          5sad7       ⇒          5SA8

          6laugh 9      ⇒          7smiley10

   

          1 = 4 4 4 1 , karo tek

          2 = Kaç kontrol var

          3 = 7 kontrol

          4 = Kontrolleri tara

          5 = 1.2.3. renklerde 1. tur kontroller var. İlk renkte 2. tur kontrol yok.

          6 = Relay ( devam et )

          7 = 2.ve 3. renkte 2. tur kontrol var. 2. renkte 3. tur kontrol yok.

          8 = Relay ( devam et )

          9 = 3. renkte 3. tur kontrol var. 2. renkte 3. tur kontrol yok.

         10= Teşekkür ederim, her şey tamam.

 

          Daniel cue-bid tarama sisteminde Aslar 2 rualar 1 kontrol olarak verilir. 52 kartta 12 kontrol vardır. 7 kontrol ile zon , 10 kontrol ile şlem , kontrollar tamamsa büyük şlem oynanır. Kontrol adetleri verilirken açış limitlerine göre belirlenen kontrol adedinden başlanır. Mesela zayıf açışlarda 03 diye baklarken, 1 nt açışlarında 4 2NT açışlarında 5 ve başlar. 2laugh nun 4 4 4 1 sekansında da alt limit 17 ise 4 den, 20 ise 5 den başlar. Kontrol sayısını öğrenen ilk step ile ( zon ile soru sorulmaz, atlama olduysa soru sorulmaz deklare bitmiştir. ) Daniel cue-bid'i başlatır. Soran step atlamadıkça soru devam eder. Tarayacak oyuncu en uzun rengi 1. sıraya,2. uzun rengi 3. sıraya, 3. uzun rengi 3. sıraya en kısa rengi sona dizer. İlk renkte kontrol varsa ilk stepi söylemez, 2. renkte kontrol varsa 2. stepi söylemez sırası gelen renkte kontrol yoksa o stepi söyler, soru soruldukça kaldığı yerden devam eder. bu şekilde stepler yeterli ise renkler valeye kadar bile taranabilir.

          Bu sistem için hem çok çalışmak lazım hem de hiç atlamamak lazım 1 kere bile atlarsanız düzeltmek mümkün değildir.

Ancak %100 doğru uygularsanız tahmin veya yorumlarla işiniz olmaz, Ortağın elini kendi elinizmiş gibi bilirsiniz hatta eli açarken oyunu kafanızdan oynamışsınızdır bile.

          Tabiki uyguladığınız sistem öncelikle ortağın dağılımını ve limitini net olarak anlatan bir sistem olacak.

        

 

         


Facebook'ta Paylaş

22.09.2010
Bu Konu 1002 Kere Okundu


Yorum Ekle
Ad Soyad  
Yorumunuz...  
  *Yorumunuz Onaylandıktan Sonra Görüntülenebilecektir....
 
 














Yorumlar...
Henüz Bir yorum Eklenmemiş

Powered BY Sercan Burak AĞIRR