Güvenli Çıkış
Video'lu Dersler

Çok Yakında Sitemizde
Sizlerle olacak
Üyelik İşlemleri

Üye Olmak İstiyorum
Şifremi Unuttum
İletişim

Görüş Bildir
İletişim Bilgileri
Güncel Haberler

Briç Dünyasından
Türkiye Gündemi
  Ghestem

 

 

 

                                GHESTEM KONVANSİYONU

 

 

          Michaels cuebid'in Pierre Ghestem tarafında geliştirilmiş şeklidir.

 

          1wink Açışına uygulanması :

 

          1wink   ⇒   2wink  Açış rengini cue-bid , 5+sad + 5+laugh ( Kalan üç renkten  en büyük, en küçük olan iki renk )

          1wink   ⇒   2laugh  Minörde sıçrama , 5+sad + 5+smiley ( Kalan üç renkten büyük olan iki renk )

          1wink   ⇒   2NT  5+smiley + 5+laugh ( Kalan üç renkten küçük olan iki renk )

 

          1laugh Açışına uygulanması :

 

          1laugh   ⇒   2laugh    5+sad + 5+wink  ( Kalan üç renkten en büyük en küçük olan iki renk )

          1laugh   ⇒   2NT  5+smiley + 5+wink  ( Kalan üç renkten küçük olan iki renk )

          1laugh   ⇒   3wink    5+sad + 5+smiley  ( Kalan üç renkten büyük olan iki renk )

 

          1smiley Açışına uygulanması :

 

          1smiley   ⇒   2smiley  5+sad - 5+wink  ( Kalan üç renkten en büyük ve en küçük olan iki renk )

          1smiley   ⇒   2NT  5+laugh - 5+wink ( Minör renkler )

          1smiley   ⇒   3wink    5+sad - 5+laugh ( Kalan üç renkten büyük olan iki renk )

 

          1sad Açışına uygulanması :

 

          1sad    ⇒   2sad   5+smiley + 5+wink  ( Kalan üç renkten en büyük ve en küçük olan iki renk )

          1sad   ⇒   2NT  5+laugh + 5+wink  ( minör renkler )

          1sad   ⇒   3wink    5+smiley + 5+laugh  ( Kalan üç renkten büyük olan iki renk )

          

           

          * Ghestem 7-10 veya 16+ OP ile yapılır. Cevapçının renk tercihine 7-10 OP pas geçer, 16-18 OP en yakın sanzatu'yü konuşur, 18+ OP lık eller bir sıçrayarak sanzatu konuşur

          * 11-15 OP aralığında iken önce pahalı renkle overcall yapılır, sonra seviye uygun olursa ikinci renk gösterilir.

 

          Öneri : 1

          Rakip               Siz

          1wink                    3wink   11-15 OP  majörler

          1laugh                    3laugh   11-15 OP majörler

 

          Öneri : 2

          6/5 veya 6/6 iki renkli iyi ellerle ( 5-5.5 kayıp ) Ghestem yapın, ortağın tercihine tek veya şigan olan renginizi okuyun.

          

          Bu iki öneriyi neden yaptığımı bric oyuncularının büyük çoğunluğunun anlayacağını düşünüyorum.

       

         

               İKİ RENKLİ EL GÖSTEREN DEKLERELERE KARŞI DEFANS

 

          Rakibin iki renkli el gösteren deklereleri ile mücadele etmek özellikle anlaşmamış ortaklıkların başını bir hayli ağrıtabilir. Bu deklereler sizin deklere alanınızı daraltarak baraj işlevide görürler. Standart bir yönteminiz yoksa çeşitli el tiplerini doğru olarak anlatmak zorlaşmaktadır.

 

          Eskiden bu tür üste konuşmalara karşı kullanılan tek yöntem, Rakip renklerden birini cuebid ederek o renkte durdurucu veya kontrol gösterilerek ortaktan diğer renkte kontrolu varsa 3 nt demesi istenirdi.

 

          Günümüzde ortağa rakibin renkleri yerine diğer renklerdeki dağılımlar hakkında bilgi vermenin daha verimli bir yöntem olduğu düşünülüyor.

 

          Bu konuda iyi ve deneyimli ortaklıklar tarafından en yaygın olarak kullanılan uygulama ''alt-alt'' , ''küçüğe-küçük' ve unusual'a karşı unusual şeklinde adlandırılan yöntemler kullanıyorlar.İsmi ne olursa olsun sistem şöyle çalışıyor.

 

         1sad    -    2NT*    -    ?

         * minörler

          2NT ile gösterilen renkler rakibe ait olduğunu ve diğer iki renginde bize ait olduğunu kabul ediyoruz. Bu durumda cevapçı olarak rakibin iki rengini cuebid ederek ortağa aşağıdaki bilgileri veriyoruz.

 

          1sad    -    2NT    -    ?         Kontr : 9/10OP.Rakibin renklerinden birinde veya her ikisinde de uzunluk.

                                                  3wink  Rakibin alt rengini cuebid ederek 5+smiley en az zona davet.

                                                  3laugh  Rakibin üst rengini cuebid ederek 3+sad desteği ve en az zona davet.

                                                  3smiley  Zayıf 2smiley açacak el. ( 8-10 OP ) forsing değil.

                                                  3sad Rakip konuşmasa idi 2sad diyecek el. 8-10 OP. veya 2-2.5 lövelik el.

                                                  4wink veya 4laugh splinter. Koz desteği ve şlem ilgisi.

                                                  4sad Koz desteği, ofansif el fakat düşük onör puan.

 

          Dikkat edeceğiniz gibi, gösterdiğiniz el kuvveti ve koz uzunluğu ortağın rengine destek vermenize veya konuşulmamış rengi göstermenize bağlı olarak değişmektedir. Belirtilen yöntem ortağın 1 minör açması halinde de aynen kullanılabilir.

 

          1 majöre Michaels yapıldığında rakibin iki rengide bilinmediği için ''alt-alt' yöntemini kullanamıyoruz. Bunu yerine kullandığımız yöntem :

 

          Kontr : İyice ya da daha iyi bir el gösterir, genellikle defansiftir ve kendi rengini 3 seviyesinde oynayabilecek bir eldir. Tipik olarak açış majörüne fit yoktur.

          1sad    -    2sad    ?

          şöyle bir eliniz olsun. sad 853 smiley RV94 laugh RV8 wink D109

          Eğer rakipleriniz zonda ise üç seviyesinde konuşacaklarından dolayı kontr sizin taraf için daha iyi olacaktır. Genel olarak ortağın rengine 3lü fitten fazlası olmayacaktır elinizde.

          Bu gibi durumların çoğunda kontur defansif kartlar gösterir ve kooperatiftir. Söylediğiniz genel olarak ortağınıza  konturlu oynatmak için yardımcı olup olamayacağını sormuş olacaksınız.. Bunların hepsine kendi elinizde sahipseniz pas geçip daha sonra kontre etmek daima ceza anlamına gelecektir.

          Bir kere kontre ettikten sonra iki pastan sonra sağınız yeni renk okursa pasınız forsing olacaktır.

          1smiley    -    2smiley    Kontr    2sad

          Kontr = En kötü R1064 gösterir.

    

          1smiley    -    2smiley    -    2sad = En az 4 lü fit, en az davet

 

          1smiley    -    2smiley    -    2NT = 3wink e transfer. Sahip olunabilecek el tipini geniş bir aralığı vardır. Açanın transfere nasıl

                                                     davranacağını elinin yapısı belirler. Eğer 3wink rebidine pas geçecek bir eli varsa transferi

                                                     alır. Bu renkte kısa bile olsa. Yok 3wink e pas istemiyorsa daha kuvvetli bir davranış gösterir.

                                                     cuebid eder veya ortağının renginde sıçrar.

                                      3wink   = 3laugh ya transferdir. 3wink transferinin kuralları geçerlidir.

                                      3laugh   = Açanın majörüne 3lü destek ve yapıcı yükselmedir.

                                      3smiley   = Açanın majörünü yükseltmek kompetitifdir.

                                      4x    = Yeni renkte sıçramak. Açanın rengine 4 lü tutuş okunan renkte kısalık.

                                      3NT= Açanın majörüne 4 lü tutuş ike kuvvetli yükselme. 1Majör açışına jacoby 2NT cevabına benzer el.

                                      4smiley  = Oynamak içidir, forsing değildir.

  

 

               İyi muhakeme yürütmek

 

          Bu prensip anlaşmaları ile rakiplerin iki renkli el gösteren üste konuşmalarında karşılaştığınız problemlerden çoğunu çözersiniz. Başarı için en önemli faktör sizin deklerasyon esnasında iyi muhakeme yürütmenizdir. Rakip iki renkli el gösteren üste konuşma yaptığında şu prensipleri aklınızda bulundurun.

   

          1- Üste konuşma anormal dağılım konusunda sizi uyardı. O bakımdan fazla optimist olmayın. Sınırdaki zonlar bilhassa sekiz kozla oynanırken kötü dağılım sebebiyle batabilir.

           2- Kompetisyona devam için en iyi pozisyon ortağın rengine fit olduğu zamandır. Elinizi değerlendirirken en önemli faktör puan değil elinizdeki koz fitidir. Dört koz fitiniz varken elinizi biraz daha zorlayın. Yalnız üç kart desteğiniz varken temkinli davranın.

          3- İlk konuşmanızda cue-bid etmeyi veya kontur atmayı düşünüyorsanız  bir sonraki deklarenizide planlayın. deklerasyonun nasıl gelişebileceğini ve bu durumlarda nasıl devam edeceğinizide önceden planlayın.

          4- Ortağın rengine fitiniz yoksa ve puanlarınız dağınık yerlerde ise defansta kalmanın iyi bir seçenek olduğunu düşünün. Kozlarınız iyi olmasa bile rakibin ikinci renginde iyi değerleriniz varsa iyi bir ceza kazanabilirsiniz.

          5- Zon durumuna dikkat edin. Rakip zonda ve siz değilseniz onları kurtarmadan önce iyice bir düşünün. Zon durumu eşit ise sizin zon yapmanız kesin değilse de konturla iyi bir skor almanın iyi olabileceğini düşünün.

          6- Rakiplerin rengine kontr atınca koz atak edin. Ortağınızında koz atak etmesini isteyin.

 

 

 

         

    

 

,

            

                            

                          


Facebook'ta Paylaş

14.10.2010
Bu Konu 941 Kere Okundu


Yorum Ekle
Ad Soyad  
Yorumunuz...  
  *Yorumunuz Onaylandıktan Sonra Görüntülenebilecektir....
 
 














Yorumlar...
Henüz Bir yorum Eklenmemiş

Powered BY Sercan Burak AĞIRR