Güvenli Çıkış
Video'lu Dersler

Çok Yakında Sitemizde
Sizlerle olacak
Üyelik İşlemleri

Üye Olmak İstiyorum
Şifremi Unuttum
İletişim

Görüş Bildir
İletişim Bilgileri
Güncel Haberler

Briç Dünyasından
Türkiye Gündemi
  Michaels cuebid

 

 

                                        

                            MİCHAELS CUEBİD

 

          Michaels cuebid Mr.Mike michaels tarafından geliştirilmiştir.

          Açanın 1 seviyesinde renk açışlarından sonra 2.pozisyonda 2 renkli elleri göstermek için kullanılır.

          Michaels cuebid yapmak için 7-10 veya 16+ OP gerekir.

          11-15 puan aralığındaki ellerle michaels cuebid yapılmaz önce pahalı renk gösterilir daha sonra imkan olursa ikinci

     renk okunur.

 

          Uygulama ;

 

          1wink    -    2wink     5li sad, 5 li smiley  7-10 veya 16+ OP

          1laugh    -    2laugh     5li sad, 5 li smiley  7-10 veya 16+ OP

          Michaels yapan ortağının basit tercihine 7-10 OP ile pas geçer, 16+ OP ile tekrar konuşur.

 

          Açan          Mic.yapan          Açanın ort.          Mic.yap.ort.

          1wink             2wink                      Pas                      2smiley veya 2sad              Oynamak içindir,8 karta tamamlamak zorunlu değildir.

                                                                                                                   İki renk arasında tercihtir.Eğer açanın ortağı konuşursa

                                                                                                                   konuşmak zorunlu değildir.

 

                                                                                  2laugh                              6+laugh zayıf el, oynamak içindir.

 

                                                                                  2NT                           Araya girişin nasıl. Renklerden birine 3+destek ve 14+ OP

                                                                                                                    3 lü destek yoksa 16+ OP gerekir.

 

                                                                                  3wink                             6+ iyi trefl, oynamak için.

 

                                                                                  3smiley / 3sad                    4 lü tutuş,zayıf el, blokatif

 

                                                                                  4wink / 4laugh                    4+ tutuş, şlem ihtimali olan el, okunan renk kısa.

 

                                                                                  4smiley / 4sad                    a) 5 li tutuş, blokatif.

                                                                                                                   b) Yapmak için iyi el.

 

          1wink                     2wink                 Pas                2NT

          Pas                    3wink/3laugh   15+OP, splinter.

                                    3smiley          Zayıf el 7-10 OP

                                    3sad          6 lı sad iyi el

                                    4smiley          6 lı smiley iyi el

 

          1smiley     -     2smiley      5lisad - 5li bir minör

          1sad     -     2sad      5lismiley - 5li bir minör

 

          1smiley/1sad-  2NT     5lilaugh - 5liwink  7-10 veya 16+ OP

 

          1wink    -    4wink       6/5 veya 6/6 majörler, 5 kayıplı el

 

          4. pozisyonda

 

          1wink     -    pas    -     4wink   6/5 veya 6/6 majörler, 5 kayıplı el.

 

              

     İki renk gösteren üste konuşmalara defans

 

 

     Gesthem Konvansiyonunun devamında rakibin iki renginin de bilindiği durumlarda nasıl koşucağımızı izah etmiştik. Ya rakip sedece bir rengi belli olacak şekilde iki renkli el ifade ederse ne olacak ?

 

     Rakip ; 1smiley  ⇒  2smiley    veya  1sad  ⇒  2sad şeklinde konuşursa rakipte ters majör ve bir minör olduğunu biliriz ama minör renk belli değildir. Bu durumda yalnız bir cue-bid vardır.Bu da ortağın rengide limit tutuş veya daha dazlasını göstermek için kullanılmalıdır.

 

     Alışılmamışa karşı alışılmamış , alt alta veya küçüğe karşı küçük diye bilinen konvansiyonlar rakibin iki rengide bilinirken kullanılabildiği için, burada çalışmamaktadır. Bu durumda rakip renleri kullanarak çeşitli el dağılımlarını ve çeşitli puan limitlerimizi gösterebilmek için başka metotlar bulmalıyız. Bir çok oyuncunun kullandığı şu basit metotları kullanabiliriz.

 

     * Rakibin bilinen rengini cue-bid etmek

 

     Daima açanın renginde limit tutuş veya daha iyi desteği olan eli ifade eder. Açan limit tutuş olduğunu düşünerek konuşur sizde limit tutuşla pas dersiniz daha iyi elle tekrar konuşursunuz.

 

     * Sıçrayarak cue-bid veya 4wink veya 4laugh ya sıçramak

 

     Tek kart ve ortağın renginde şlem isteği belirtir.

 

     * Kontr veya 2NT deklare etmek

 

     Koz desteği olmayan fakat 10+ HCP olan elleri belirtmek için kullanılır.

 

     * Diğer bütün deklareler

 

     Ortağın rengini yükseltmek veya başka bir renk söylemek forsing değildir.

 

     En kritik durum, ortağa desteğiniz olmayan ama zona yetecek kadar puanınız olduğu ama okunmayan bazı renklerde durdurucu olmadığı durumlarda karşınıza çıkar. Bu gibi durumlarda en doğru kontrat belkide 3NT dur ama rakibin bir rengi bilinmediği için keser araştırması fazla hassas olamaz.

 

     Bu durumda en iyi strateji konturla başlayıp rakibin fitlerinin nerede olduğunu size söylemesini sağlamaya çalışmaktır. Solunuzdaki rakip ortağının majörüne fiti varsa hemen onu gösterecektir. Aksi takdirde ya pas geçer veya 2NT diyerek ortağının minörünü sorar. Bu bilgileri öğrendikten sonra elinizi açıklamak için nasıl konuşacaüınıza karar verirsiniz.

 

     Ortağın konuşmaları da size bazı ipuçları verecektir. Yarı dengeli ellerin çoğu ile pas geçerek kararı sizin vermeniz için bekleyecektir. Defansa uygun olmayan bir eli varsa, konuşmalar size gelmeden bunu gösterebilir. Veya solunuzdaki rakibin deklare ettiği renge ceza konturu atabilir. Ortağınızın pas geçmesi durumunda sizin konturunuzdan sonraki konuşmalarınızın manaları şöyledir:

 

     Kontr           ► Ceza. Açan ilk kontrunuz üzerine pas geçtiyse şimdi de pas geçmelidir.

     Pas              ► ( Sağınızın deklaresi üzerine ) forsing. Eğer ortak kontr atarsa defans yapmaya uygun el tarif eder.

     Yeni renk     ► 5+ Renk ve zon forsing yapacak el demektir.

     3NT              ► Zon puanı ve rakibin anlaştığı renkte stoper gösterir. Rakiplerin ikinci rengi bilinmediği durumlarda o renkte durdurucu olması zorunluğu yoktur.

     Rakibin majörünü gecikerek cue-bid ► Zon forsingi. Rakiplerin anlaştığı renkte durdurucu yok. Eğer ortakta varsa 3NT deklare etmesini ister.

 

     Muhakeme

 

     Bu prensip anlaşmaları ile, rakiplerin iki renkli el gösteren üste konuşmalarında karşılaştığınız problemlerin çoğunu çözersiniz. Başarı için en önemli faktör deklarasyon anındaki iyi muhakemedir. Rakip iki renkli el gösterdiğinde defanstamı kalmak yoksa deklarasyonu devam mı ettirmek kararını verirken şu prensipleri aklınızda bulundurun.

 

     1-  Üste konuşma anormal dağılım olduğu konusunda tehlike çanı çaldı, o bakımdan fazla optimist olmayın. Sınırdaki zonlar bilhassa 8 kart ile oynanacaksa kötü dağılım yüzünden batabilir.

     2- Kompetisyonu devam ettirmek için en iyi zaman ortağın majör rengine fitiniz olduğu zamandır. Elinizi değerlendirirken en önemli faktör puan değil koz fitidir. Dört kart fitiniz varken elinizi biraz zorlayın.Yalnız 3 kart fitiniz varken biraz temkinli davranın.

     3- llk konuşmanızda kontur atmayı veya cue-bid etmeyi düşünüyorsanız bir sonraki deklarenizin ne olacağını planlayın. Deklarasyonun nasıl devam edeceğini elinizi anlatmak için ne gibi konuşmalar yapacağınızı planlayın.

     4- Ortağınızın rengine fitiniz yoksa ve puanlarınız dağınık yerlerde ise defansta kalmanın iyi bir seçenek olduğunu dikkate alın. kozlarınız çok kuvvetli olmasa bile rakibin ikinci renginde kuvvetiniz varsa büyük bir artı skor kazanabilirsiniz.

     5- Zon durumuna dikkat edin. Rakipler zonda ve siz değilseniz, onları kurtarmadan evvel iyice düşünün. Zon durumu eşitken de sizin zonunuz garanti değilse, kontr atıp hanenize skor yazmak iyi bir stratejidir.

     6- Rakiplerin rengine kontr atınca, koz atak edin. ( ortağınızında koz atak etmesini isteyin )

 

     Bir kaç örnek :

 

     Ortak     Sağınız     Siz

     1smiley          2smiley*           ?    

 

    Eliniz :  sad 5 smiley 10975 laugh 8765 wink A1086

 

     3smiley deyin. 3 seviyesine çıksanız bile, rakip araya girmeseydi 2smiley diyeceğiniz ellerle 3smiley demelisiniz. dört kart desteğiniz ve tek pikiniz bu dört puanlık elin üçe çıkması için iyi bir sebeptir.

 

     Eliniz : sad D54 smiley V92 laugh R643 wink RV5

 

     3smiley deyin. 10 puanınız var ama bu elin oyun gücü bir önceki elden daha azdır. dengeli dağılım, rakip renklerdeki dağınık puanlar ve kozun üç tane olması elin değerini düşürüyor.

 

     Eliniz : sad 42 smiley RV104 laugh A8743 wink V4

 

     2sad deyin. Bilinen renge cue-bid ortağın renginde limit tutuş veya daha iyi el gösterir. Ortağınız limit tutuştaki davetinizi kabul etmediğini anlatmak için 3smiley derse pas geçersiniz.

 

     Eliniz : sad A106 smiley V6 laugh D1073 wink RV74

 

     2NT veya kontr deyin. Tercihinizi zon durumu belirleyecektir. Siz zonda iseniz 600 veya 620 yazmak iyi olacaktır. Rakip zonda ise zon puanından fazla alabilirsiniz. Eşit zon durumuna da sitilinizze göre karar verin. Ama bu elle ya zon oynayın veya rakibi konturlu oynatın.

 

     Eliniz: sad AV92 smiley D3 laugh AD743 wink 63

 

     Kontr atın. Rakirler pikte buluşurlarsa rahatlıkla ceza kontru atarsınız. Ancak muhtemelen solunuzdan 2NT ( minör sorusu) ve muhtemelen trefl'de buluşacaklar. Şimdi 3sad dersiniz. ( Rakiplerin buluştuğu renkten stoper varsa ortağın 3NT demesini istiyorsunuz ) Zon oynamak isterken sizde trefl stoperi olsaydı siz 3NT diyecektiniz.

 

     Eliniz : sad A10 smiley 75 laugh V53 wink ARD1087

 

     3NT deyin. Fazla bilimsel olmasa da bu deklare genellikle başarılı olur. Defansta kalmak niyetiniz yok ve ortağın anormal bir dağılımı olmadığı sürece 3NT dan başka bir şey oynamak istemediğinize göre hemen söylerseniz yapma şansınız daha çok olacaktır. Daha bilimsel konuşmak isterseniz kontrla başlarsınız rakipler karoda buluşursa şimdi ne olacak ya 5-2 fite 4 kör oynayacaksınız yada 5 trefl deneyeceksiniz. Bunların ikisinin de 3NT dan daha iyi olacağının garantisi yok hatta şansları daha az. Direk 3NT derseniz . a) ortakta karo keseri veya yarım keser olabilir. b) Renk bloke kalabilir. c) Siz rakibin 2. renginin karo olduğunu biliyorsunuz ama ortağı bilmiyor belkide karo çıkmaz.

    

 

    

 

 

    


Facebook'ta Paylaş

14.10.2010
Bu Konu 715 Kere Okundu


Yorum Ekle
Ad Soyad  
Yorumunuz...  
  *Yorumunuz Onaylandıktan Sonra Görüntülenebilecektir....
 
 














Yorumlar...
Henüz Bir yorum Eklenmemiş

Powered BY Sercan Burak AĞIRR