Güvenli Çıkış
Video'lu Dersler

Çok Yakında Sitemizde
Sizlerle olacak
Üyelik İşlemleri

Üye Olmak İstiyorum
Şifremi Unuttum
İletişim

Görüş Bildir
İletişim Bilgileri
Güncel Haberler

Briç Dünyasından
Türkiye Gündemi
  Rubensohl

 

 

                                RUBENSOHL KONVANSİYONU

 

          1 NT açışı üzerine rakip mudahale yaptığı zaman kullanılan bir konvansiyondur.Günümüzde 1 nt açışı ve deklerasyonun gelişimi üzerine o kadar çok yayın yapılmıştır ki en vasat oyuncular bile müdahalesiz deklerasyonda sıkıntı yaşamadan ellerin büyük çoğunluğunda doğru kontratlara ulaşmaktadırlar. Ancak en ufak müdahalede bildikleri bütün teknik deklerelerden vaz geçerek bazıları natürele dönmekte büyük çoğunluk ise lebensohl ile çözüm aramaktadırlar.Ancak lebensohl'ün mantığıda natürel gibi çalışmakta ve bir çok elde el anlatımı için yetersiz kalmaktadır.Ayrıca yapılan bu natürel veya forsing deklerelerden sonra oyunu nt açan değil ortağı oynamak zorunda kalmaktadır. Rubensohl ile bütün sanzatü konuşmalarının gelişimini sanki rakip hiç araya girmemiş gibi devam ettirmek mükündür. Bu durumda hem doğru kontrat hem de doğru taraftan oynanacaktır.

 

          1NT    -    Kontr    -     ?

 

          Rdbl   : wink e transfer. Ortak buna zorunlu 2wink deyince wink ler varsa pas, laugh lar varsa 2laugh denir ortak pas geçer.

          2wink      : Stayman

          2laugh      : 2smiley e transfer

          2smiley      : 2sad e transfer

          2sad      : 3wink e transfer

          2NT    : 3laugh ya transfer

          3 seviyesinde anlamlı deklereler kullanıyorsanız bunlarada devam edebilirsiniz.

 

          1NT    -    2wink    -    ?

 

          Dbl      : 2wink natürel ise ceza artifisyel ise 8+ hcp negatif, ortak 4 lü majörü varsa okur.

          2 X      : Natürel oynamak için, nonforsing.

          2NT     : 6+wink kompetitif veya güçlü transfer.

          3wink       : 3laugh  transfer cuebid.

          3laugh       : 3smiley e transfer, en az davet ortak minimum ilr transferi alır, maximum ile yapıcı konuşur.

          3smiley       : 3sad e transfer, en az davet ortak minimum ile transferi alır, maximum ile yapısı konuşur.

          3sad       : 10+ HCP , 3NT ye transfer, rakip renkte stoper yok.

          3NT     : 10+ HCP , rakip renkte stoper var.

          4wink       : 6+smiley  4smiley de sen oyna

          4laugh       : 6+sad, 4sad de sen oyna

          4smiley       : Pas geç 4smiley e ben oynamalıyım

          4sad       : Pas geç 4sad e ben oynamalıyım.

 

          * Transfer edilen renk 2 seviyesinde söylenebiliyorsa davet veya kuvvetlidir.

          * Transfer edilen renk 2 seviyesinde  söylenemiyorsa zayıf veya kuvvetlidir.

          * TRansfer cuebid çok anlamlı olup transferi alması stoper olmadığını gösterir, hala 4 lü majörü olabilir. majör okuması

     stoper vaad eder. 3NT dekleresi stoper olduğunu ama 4 lü majör olmadığını ifade eder.

          * Transfer edilen renk davet+ gösteriyorsa transferi alması ortaktan davet eli varsa pas demesini ister. Daveti kabul

     ediyorsa yapıcı konuşur.

          * Transfere 3nt stoper var, natürel oynamak için.

 

          1NT    -    2laugh    -    3wink    Pas

             ?

 

          3laugh       : laugh stoper yok, 4 kart najör olabilir.( Cevapçı 4 lü olmayan majörü okur, açan uygun deklereyi verir )

          3smiley       : laugh stoper var, 4 kart smiley var, 4 kart sad de olabilir.

          3sad       : laugh stoper var, 4 kart sad var, 4 kart smiley yok.

          3NT     : 4 kart majör yok ama laugh stoper var.

 

          1NT    -    2laugh   -    2NT    Pas

           3wink     -    Pas -     Pas = Zayıf el oynamak için.

                                       3smiley   = 5+wink , 4smiley forsing

                                       3sad   = 5+wink , 4sad forsing

                                       3NT = 5+wink , Yeterli puan, rakip renkte stoper var veya yok.

 

          Kısa bir açıklama ve 1 örnekle konuyu bağlamak istiyorum. En gelimiş partnerlikler doğru kontratlara ulaşmak için metotlarını sürekli yenilerler. Transferin kullanılmasının özellikli yararı kuvvetli ele sahipken yavaş yükselmeyi sağlaması, el zayıfken de alt seviyede durabilmeye imkan vermesidir.

          Kompetitif sekanslarda problem daha da büyür. Ne kadar sıklıkla büyük bir fit bulmaktan uzak kalabiliyorsunuz, zira elinizdeki değerler çoğu kez bir forsing konuşma yapmaya yetmiyebiliyor.

          Sanzatu açışlarına transfer konuşmaları geniş ölçüde kabul görmektedir ve bir çok oyuncu transferin yararlarından faydalanmaktadır. Ancak, bazı nedenlerden dolayı, transferin diğer konuşma alanlarında kullanılabilmesi sadece exper oyuncular tarafından gerçekleştirilmektedir.

          1 Sanzatu açışına overcall olduğunda transferin metotları RUBENSOHL olarak bilinir.

 

          Şimdi bir sekans ve 3 el veriyorum. 2 tarafta zonsu . İMP oynuyorsunuz batıda eliniz şöyle.

          sad AD9 smiley RD75 laugh D2 wink D1084

 

          Batı               Kuzey              Doğu               Güney

          1NT              2sad                    2NT                 3sad

       

          Partnerin 2nt konuşması lebensohl ( diğer 3 renkten birinde kompetisyon yapmaya istekli bir el veya herhangi kuvvetli bir el gösteriyor ) şimdi sağınızdaki rakibin 3sad konuşması üzerine ne yapacaksınız ?

 

          Partnerin eli aşağıdaki üç elden biri olabilir.

 

          a) sad 4 smiley V62 laugh A105 wink RV7652

          b) sad 10 smiley V62 laugh RV7543 wink A93

          c) sad 4 smiley V86542 laugh AV105 wink R3

 

          Ortakta a) eli varsa 4wink e kadar kompetisyon yapmak isteriz. Gerçekte 3sad i batıramıyorken 4wink yapabiliyor olacağız. 4sad

     5wink diyerek konturlu 1 batmak bile sorun yaratmayabilir.

          Ortakta b) eli varsa wink için düşündüklerimiz karı için geçerli.

          C eline sahipsek 4smiley oynamak isteyeceğiz.

 

           Natürel metotlar yerine lebensohl oynarken böyle sekanslarda bazı elleri tarif etmek mümkün olmuyor. Lebensohl ile     hangi bir renkte forsing veka kompetitif konuşma yapabilirsiniz. Buna karşılık günü kurtaracak bir kontratı bulmak zorlaşır. Lebensohl'un prensibinde dengesiz ellerle alel acele kuvveti göstermek gelir ki, 3 seviyesinde yeni renk okumak forsing, 2nt ise kompetitif elleri belirtir.

 

          Transfer kullandığınızda bunlar ters yüz olur. Önce renk gösterilir daha sonra eğer extra kuvvet varsa konuşmalara devam edilir. Böylece örnekteki gibi rakipler konuşursa kontr diyerek zona yükselebilecek değerler anlatılmış olur.Rakipler konuşmazsa da kompetisyon elleriyle pas geçer, daha kuvvetli ellerle de zona yükseliriz.

 

          Aşağıdaki örneklere bakalım:                                            

     
                             
     
     
sad V73 sad 84
smiley A6 smiley A94
laugh R83 laugh ADV752
wink ADV52 wink R7
     
     
                  
     

          Batı               Kuzey               Doğu               Güney

          1NT              2sad                    3wink *                  Pas

           3laugh               Pas                   3sad**                 Pas

           4laugh               Pas                   5laugh             Herkes pas

          * Karoya transfer

          ** Pik durdurucu varsa 3NT oynayacak.

           Açan transferi alır ama cevapçı zon kuvveti ile cue-bid ederek 3NT araştırması yapar, Açan 4laugh ile pik kontrolünü inkar edince pik kaybı bilindiğinden sadece 5laugh ile yetinir.

     
     
     
     
sad V74 sad 6
smiley A83 smiley R7
laugh R6 laugh AV9852
winkRD1084 wink AV72
     
     
     
     

          Batı              Kuzey               Doğu               Güney

          1NT              2sad                    3wink                    Pas

           3laugh               Pas                   3sad                   Pas

           4wink               Pas                   4laugh                   Pas

           4smiley               Pas                   6wink             Herkes pas

   

          6 trefl mükemmel kontrat. Kör ruası olmasa bile oynanabilir. Her zaman yapılamayabilir. Ne ve nerede oynadığınız önemlidir. Dikkat ederseniz açan, cevapçının nereye gittiğini bilmemektedir. Ancak kabuledilebilir bir el ile smiley asını cue-bid etmesi çok iyi.

 

           Bu örnekleri istediğiniz kadar çoğaltabilirsiniz.


Facebook'ta Paylaş

18.09.2010
Bu Konu 722 Kere Okundu


Yorum Ekle
Ad Soyad  
Yorumunuz...  
  *Yorumunuz Onaylandıktan Sonra Görüntülenebilecektir....
 
 














Yorumlar...
Orhan Aray
Faydalandımteşekkürlerİlk örnekte W ve Ede de Kör A varBirini kör K yapabiliriz herhalde
19.12.2012

Powered BY Sercan Burak AĞIRR