Güvenli Çıkış
Video'lu Dersler

Çok Yakında Sitemizde
Sizlerle olacak
Üyelik İşlemleri

Üye Olmak İstiyorum
Şifremi Unuttum
İletişim

Görüş Bildir
İletişim Bilgileri
Güncel Haberler

Briç Dünyasından
Türkiye Gündemi
  Ataklar

 

 

                              ATAKLAR

 

          Renk kontratlarına ataklar

 

       Atak çoğu zaman kontratın kaderini belirler. Atak edecek oyuncu daima deklerasyona dikkat etmeli ve dahada önemlisi anlamını kavramalıdır.

   

          Dikkat edilecek bazı hususlar:

 

          1- Yerde uzun ve güçlü renk varmı ?

 

        Eğer deklere böyle bir olasılığı işaret ediyorsa, atak agresif olmalı. Ruası olan bir renk ya da RV kombinasyonu olan renkler atak edilmeli. Koz veya boş rengin büyüğünden atak etmek kesinlikle yanlış.

 

          2- Rakipler sanzatuden kaçındı mı ?

 

        Rakipler üç rengi konuştuktan sonra bir minör renk kontratında kaldılarsa, konuşulmamış renkten elde AD dahi olsa atak edilmeli. Unutmayın, eğer Rua sağınızda olsa idi, sanzatu deklere edilirdi.

 

          3- Ortağınız bir seviyesinde deklere şansı varken etmedi mi ?

 

        Ortağınızın bir seviyesinde overcall yapabilecekken yapmadığı bir durum söz konusu ise atak ederken dikkatli olun. Muhtemelen overcall yapabileceği renkte ( ya da renklerde ) pek kuvvetli değil.

 

         4-Yerin çakabilme gücü yüksek görünüyor mu ?

 

        Başka bir deyişle, yerde koz desteği ve kısa bir renk olabilir mi? Genellikle dekleran iki renk konuşup, ortağı 2. renge destek verdiğinde durum budur. Yer, dekleranın ilk renginde kısadır ve koz atağı en iyi sonucu verir.

 

          5- Koz atak edilmesi gereken başka bir durum var mı ?

 

        Evet, doğru olduğu zaman! ( Usta oyuncu Lew Mathe böyle der. )

        Aslında koz atağının zorunlu olduğu iki durum var. Birincisi, ortağınız sizin bir ya da iki seviyesindeki takeout konturunuza pas geçtiğinde. Pas geçmesinin mantıklı olabilmesi için kozunun çok kuvvetli olması gerekir ve bu durumda koz atak etmek, dekleranın elinden kozlarını çekip alır. İkinci durum da, sizde ve ortağınızda puan gücü fzlayken, rakip size oynatmamak için yüksek seviyeye çıkmışsa bir yan renk güçleri var demektir ve koz atağı genellikle etkili olur.

 

          6- Ortağınız deklere verdi mi ?

 

        Ortağın rengini atak etmek genellikle doğrudur.( Eğer kendinizin kuvvetli bir sekansı yoksa ) Ancak, uygun kartı atak etmek çok önemlidir çünkü ortak elinizde kendi renginden kendi renginden neler olduğunu bilebilmelidir.

         Ortağın rengini atak ederken uyulması gereken genel hususlar:

              a) Eğer 2 kart varsa büyüğünü atak edin.

              b) Eğer As varsa uzunluk ne olursa olsun mutlaka As atak edin.

              c) Eğer 3 kart ve onör varsa küçük atak edin.

              d) 3 yada dahauzun kart varken, destek göstermemiş iseniz baştan 3. yü atak edin.Eğer destek vermişseniz en büyüğünü atak edin.

              e) Yapışık 2 onör varsa büyüğünü atak edin ( AR hariç)

               f) Ustalar bazen Rxxxx ile Rua atak ederler. Sebebi bazen yerde bu rengin tek olması ve atağı kazanıp yerin güçlü yan rengine doğru oynayabilmektir ancak bu oldukça nadir bir durumdur ve ortağın renginden en büyüğü atak etmek kesinlikle ve sadece bayanların çay partileri içindir.

 

          7- Kısa renkten ataklar

 

        Özellikle kesin bir koz alıcısı varsa kısa renkten ataklar oldukça etkilidir. Özellikle Ax, Axx, Rxx gibi koz var ise kısa renk atakları daha da çekici hale gelir. Bunun sebebi dekleran hemen kozları temizleyip uzun rengine kart kaçamaz bu arada siz ortağa geçip çaka alabilirsiniz. Bie başka durum elinizin çok zayıf olduğunda kısa renkten atak ortağın el tutup çaka verme ihtimali olduğunda da  doğru atak olabilir. Bazen ortağınızda kısa renk olduğunu düşüneren ona çaktırmak içinde ortağın kısasına atak edilebilir bu durumda tabiki antre gücünüz olmalıdır. 

          8- Kısa renk atakları ne zaman doğru değildir ?

        Evet, inansanız iyi olur. Eğer kısa renginizi rakipler konuştular ve koz kontrolunuz da yok bu durumda kısadan atak kesinlikle yanlış. Dekleran atağı alır kozları temizler ve yan rengine konuşulmamış renklerden alacağınız löve veya löveleri kaçabilir.

        Ayrıca V10xx, DV10x gibi koz renginiz varkende kısa renkten atak edilmemelidir. Dahada önemlisi kısa renkten atak ederek ortağın D veya V sini bazen de ikisini birden yakalattırabilirsiniz.

         Bazen 4 küçük kozunuz varken veya ortakta 4 koz olduğunu düşünüyorken kısa renk atağı iyi olabilir ama çoğu zaman uzun renkten atak etmek kazandıran hareket olacaktır. Bu hareket dekleranı çakmaya zorlar. İleriki aşamalarda savunmada deklerandaki kadar bazen daha çok koz kalacaktır. ( siz dekleranken rakiplerden birinde sizdeki kadar koz çıktığında neler hissettiğinizi biliyorsunuz. )

 

           9- Renk kontratlarına en iyi atak nedir.

 

        Muhtemelen AR da R atak etmek. Bu atak sizin yeri görmenizi ve ortaktan apel almanızı sağlar. RDV , DV10, V109 gibi renklerden büyüğünü atak etmek te güçlü atak türlerindendir. hatta RDx , DVx den büyük atak etmekte makul ataklardandır. HHxxx olan bir enk rakip tarafından konuşulmamış ise 3. veya 5 atak edilmeli ki yerden veya elde tek bir onör varken sizden iki onör birden gitmesin.

        İster inanın ister inanmayın Rua ya da Dam altından atak etmek genellikle J altından veya top of nothing atak etmekten daha iyi sonuç verir. Rua veya Dam altından atak ederken tek gereken ortağınızda bir onör bulabilmektir. Ama J veya hiç onörsüz renkten atak ederken atağın etkili olabilmesi için ortağınızda 2 onör olması şarttır. ( Tabi burada deklere edilmemiş bir rengin atak edildiğini varsayıyoruz.

        Deklere edilmemiş 2 renkten atağa karar veremiyorsanız Ası olmayanı tercih etmek doğrudur. Oyunun ilerleyen aşamalarında asınız onör ezmek için gerekecektir. Eğer iki renkte de as yoksa kuvvetli olanı tercih etmek doğru olacaktır.

 

          10- As ya da As altından atak

 

        Şlem kontratlarına karşı en iyi atak olduğu kesin helede ikili oynarken As ile başlamazsak daha sonra onuda alamayabiliriz. Deklere edilmemiş rengin Ası ile başlamayı ciddi olarak düşünün. As altından atak ise son derece tehlikeli bir denemedir ve sadece güçlü el solunuzda ve sağınızdaki rakip çok zayıfken düşünülmelidir.

 

           11- Deklere edilmemiş renkten üç küçük kart var ise doğru atak hangisidir.

 

        Farzedelim elinizde 862 var. Bu konuda ustalar çelişki içindedir. Kimi 8, kimi 6 kimide 2 atağı önerir. ne atak ederseniz edin karışıklık olacağı kesin. ( atak ederseniz ortak bunu 2 kart  zannedecek ama en azından o renkte onörünüz olmadığını bilecek. 2 atak ederseniz ortak sizde 1 onör var zannedecek anca iki kart olmadığını bilecektir. 6 atak ederseniz ortağın bunu ne zannedeceğini ancak tanrı bilir.

        Siz hangisinin iyi olduğunu düşünüyorsanız onu atak edin. Ancak oyun öncesi ortağınızla bu konuyu mutlaka tartışın. Ama  eğer 8 atak etmek konusunda anlaşırsanız daha sonra 6 lıyı verin eğer 2 liyi verirseniz ortağın rengin doğuştan 2 kart olduğu konusunda şüphesi kalmayacaktır.

 

          12- Hangi rengin atak edileceğini karar verildikten sonra hangi kartın atak edileceği ile ilgili fikirler var mı ?

 

              a) Vale üzerinde onörü inkar eder.

              b) 10 atak etmek ya AV10, RV10, sekansını yada kısalık gösterir.

              c) 9 atak ya 109 , D109, R109 veya kısalık gösterir.

              Bu ataklar tamamen kitabi ataklardır. Ya uygulayın yada okuduklarınızı unutun keyfinize bakın.

 

 

          Sanzatu konratına ataklar

 

 

       Sanzatu kontratlarına atak ederken '' uzun ve kuvvetli rengin dördüncüsünü'' atak etmekten daha fazlasını bilmek gerekir. Bazen rakip sizin en iyi renginizi deklere etmiş olabilir ya da bazen 2 renk aynı uzunlukta ve ve aynı kuvvette olabilir ve hatta bazen de ortağınızın yada rakibinizin konuşmaları size bir ipucu vermekten çok uzak olabilir.

               1- Ortağınız bir renk gösterdi ise onu atak etmeye meyilli olun tabi elinizde güçlü bir renk ve bu renk harici antre varsa

                    kendi renginizide atak edebilirsiniz.

                2- Eğer kuvvetli bir 4 lü renginiz varsa ( RDV7, RD106, DV107 gibi ) beş kartlı ama zayıf renginizi atak etmeyin.

                3- Eşitlik halinde majör rengi tercih edin.

                4- Oynayanda bir 4 lü majör ve cevapçıda da 4 lü majör olduğunu öğrendi iseniz, sizde de eşit güçte 4+4 majör

                     varsa yerin rengini atak etmemeye özen gösterin illa birini atak etmek istiyorsanız oynayanın 4 lü majörünü atak

                    atak edin.

                5- Eğer eliniz zayıf ve ortağınıza atak etmek istiyorsanız deklare etme imkanı varken deklere etmediği rengi değil

                     bazı nedenlerle konuşamamış olacağı rengi çıkın onu bulma şansınız daha fazladır.

                6- Eğer elde veya yerde uzun ve kuvvetli bir renk olacağını biliyorsanız agresif atak yapın. ARx, RDx,DVx gibi rengi

                     atak edin.

                7- Ortağın, atak ettiğiniz renkte onörünüz olup olmadığını bilmesi, el tuttuğu zaman nasıl devam edece hayati bir

                     önem taşır. Bu durumda önerim:

                         a) Deklere edilmemiş renkten ufak bir kart atak etmek onör vaad eder. onörü olmayan 8632, gibi bir renkten

                              2. yi atak etmek doğru olacaktır. Umarım bu tür atakları yapmak zorunda kalmazsınız ama kalitesiz renkten

                              4. yü atak ederseniz ortağınız el tuttuğunda hiç bir değeri olmayan bu rengi dönecektir.

       

          Sanzatu kontratına onör atakları

 

     As atakları :

       As atağı o renkten kuvvet gösterir. Çoğunlukla atak edende 4 yada daha uzun renk ama onörlerden biri eksikse yapılır. Renk ADV10 gibi ise atak edende başka antre yoksa D atak eder eğer başka kesin antre varsa bu sekanstanda As ile başlar ve Dam ile devam eder.

       Bu ataktan sonra atak edeni iki şey ilgilendirir

       1- Kayıp onör ortakta mı ?

       2- Eğer değilse ortağımda bu renkten kaç tane var.

       As atağına ortağı elindeki en büyük onörü atar. Onör yoksa sayı verir.

    

       Rua atakları :

       Rua atakları genelde kısa renklerden yapılır. ARx, RDx, gibi . Ortak Rua atak ettiğinde elinizde onör olup olmadığını öğrenmek istiyor demektir.  Eğer var ise verebileceğiniz en büyük kartınızı verin ( Küçük sevdim oynayanlar en küçük kartını verir ) eğer elinizde onör yoksa en küçük kartınızı ( tabi küçük sevdim oynayanlar büyük verecek ) verin. Ancak RDV9x gibi sekanslardan da Rua atağı yapılmaktadır. Burada bir çok oyuncunun bilmediği önemli bir konu var. Rua oynayıp el kendinde kalan oyuncu damla devam ederse ortağındaki büyük kartla ilgilenmiyor demektir ancak ortağının en büyük kartını öğrenmek istiyorsa Vale ile devam eder ortağı Valeye elindeki en büyük kartı atar.

       Örnek :

                               3             

       RDV98                                  1064 

                               A762

 

       Defans R ile başladı yerden verildi ortak onör olmadığı için tek sayıda olduğunu belirmek için en küçük verdi, Şimde atak eden düşünmeye başladı 10 nerede ilgilenmiyorsa Dam ile devam edecekti ancak bu elle ilgilenmek zorunda o halde kural gereği Vale oynuyor her zaman masada olan uyumayan ortağı 10 luyu atıyor ve atak eden mutlulukla dekleranın asını çıkarana kadar renge devam ediyor. Ortağı 10 atmasa rende devam etmeyecekti.

 

       Dam atakları

 

       Dam atakları üzeride ustalaşmak kolaydır. Ya DV10 yada DV9 ile başlayan bir sekanstır. Bu dekans DV10x veya DV9x gibi

ise 4. atak etmek doğru olur. Özelliklede renk rakip tarafından deklere edilmişse. ortakta A,R veya 10 bulursanız küçük atak etmek iyi sonuç verecektir. Dam atağına ortak onör varsa sevdim yoksa sevmedim de ikili onörü varsa ilk elden oynar.

 

      Vale atağı

 

      Vale atağı üzerinde onörü inkar eder 3. elde buna göre oynar.

 

      10 lu atağı

      

        Ya AV10, RV10 sekansını gösteri yada onludan aşağı bir sekans gösterir.

 

       9 lu atağı

 

        ya A109 , R109, D109 sekanslarından birini gösterir veya 9 en büyüktür.

 

       Marka atağı

 

       Ortalama kart atak edildi ise genelde en iyi dördüncüdür. Genelde apel vermek gibi bir problem olmaz çünkü 3. el zaten en büyüğünü oynayacaktır. Ama eğer yer büyük oynar ve eli kazanırsa 3. oyuncu akıllı bir apel vermek zorundadır. Yer büyük bir kart ile ( AS, Rua  gibi ) kazanmışsa eğer büyük onörünüz varsa apel verin. ( ör. sevdim deyin ) eğer yer küçük bir kart ile kazanmışsa sayı verin. Bunun bazı istisnaları vardır. Bunları masada oyuncular bilgileri dahilinde çözeceklerdir.

       Bir örnek

                                D4

       R1093                                   V82

                                A765  

       Yerdem dam kazandı siz sayı için 2 liyi değil onör göstermek için 8 liyi verin. Nede olsa ortak iddialı atak yaptı ondada birşeyler var.

 

                              

 

      

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Facebook'ta Paylaş

04.09.2010
Bu Konu 683 Kere Okundu


Yorum Ekle
Ad Soyad  
Yorumunuz...  
  *Yorumunuz Onaylandıktan Sonra Görüntülenebilecektir....
 
 
Yorumlar...
Henüz Bir yorum Eklenmemiş

Powered BY Sercan Burak AĞIRR